Ľudia pracujú preto, aby mohli žiť – nie naopak.
Už dávno neplatí, že spokojnosť zamestnanca je ovplyvnená iba s benefitmi a platovým ohodnotením, ale hlavne osobným rozvojom, harmonickými vzťahmi a správnym prístupom. Aj napriek tomu, že kultúra firmy je väčšinou silne zakorenená, je možné ju v prípade potreby zmeniť. Otázke šťastia a osobnej spokojnosti by sa mala venovať zvýšená pozornosť.
Zamestnanci často riešia problémy, (najčastejšie vzťahové), ktoré súvisia so súkromím v práci a naopak, čo môže narušiť balans medzi súkromím a prácou.
Zamestnávateľ vie efektívnym spôsobom podporiť zamestnanca možnosťou terapeutického koučingu napr. raz za dva týždne dvoma hodinami v rámci pracovnej doby, čo znamená, že zamestnanec má za tento čas zaplatenú mzdu ako za výkon práce.
Kouč
- vedie klienta samého k vlastnému sebaobjavovaniu, sebauvedomeniu, sebareflexie a životnej zodpovednosti
- podporuje ho rozvíjať osobný či pracovný potenciál. Koučing vždy smeruje k aktivite klienta.
- komunikuje so zamestnancami a aktívne načúva ich potrebám
- vedie ich k identifikovaniu jednotlivých faktorov, ktoré navzájom ovplyvňujú kvalitu života v oboch sférach.
Ak človek prežíva osobné šťastie, ktoré pomáha dosahovať balans medzi súkromným a pracovným životom, má psychickú aj fyzickú odolnosť- to sa stáva alfou a omegou úspechu úspešných firiem.
Rast firmy a jej fungovanie ako celku závisí od každého jednotlivca a jeho osobného šťastia.